Dag Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu Dag Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu

Dag Indonesië

Door: arletje89

Blijf op de hoogte en volg Arlette

10 December 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van mijn beste vriend.

Tenminste, het voelde de afgelopen maand iig wel als mijn beste vriend. Niet iedereen is elke dag bij je; troost je met mooie verhalen voor de toekomst als ik even een wat minder leuke dag had gehad; wees me de weg als ik deze even kwijt was; liet me leuke plekjes zien in elk stad of dorp dat de moeite van het bezichtigen waard was. In het kort, ik had overal wel iets om op te vertrouwen, en nog geeneen keer is mijn vertrouwen beschaamd, zelfs al ben ik niet altijd even aardig terug geweest.

Gelukkig heeft een ander soort lichtbaken in deze donkere tijden mijn pad alweer gekruist. Ik hoop dat mijn nieuwe beste vriend mij mijn oude snel laat vergeten. Het helpt natuurlijk wel dat mijn nieuwe beste vriend een kadootje was van een vriendin die met smart wacht op de avonturen die ik met de nieuwe beste vriend ga beleven (toch, Diaan?).

Hoe dan ook, bij deze, bedankt voor alle hulp, steun en mooie verhalen tijdens de afgelopen maand. Ik hoop van harte dat je een nieuwe beste vriend tegenkomt in het hotel waar ik je heb achtergelaten, zodat je nog vele mooie avonturen kunt beleven.

Tot nooit, Lonely Planet Indonesië!

P.S.

Niet zoveel gedaan deze week. De paar dagen in Lovina waren gewoon treurig, beetje depressief dorpje, wel wezen dolfijnenspotten, wat best grappig was... Daarna met een bus van 8 uur naar Surabaya, waar ik geen hostel kon vinden, dus waar na een dagje zoo dezelfde avond met de trein weer ben vertrokken naar Jakarta. De paar dagen Jakarta bevielen me erg goed, geen idee waarom ik zo bang was om daar naartoe te gaan. Veel mensen ontmoet, een paar studerende locals (met een ervan heb ik Puss in Boots gezien in de bios), een groepje Libanezen (super asociaal: van die 'ik-heb-geld-dus-ik-mag-onbeleefd-doen' mensen), en 2 amerikaanse broers waarmee ik de iets minder veilge buurten van Jakarta heb gezien.

  • 10 December 2011 - 09:41

    Mamma:

    hoi schat,
    inderdaad afscheid van je lonely planet, maar je komt vast nog wel eens terug in indonesie! Er is zoveel moois te zien. Nu eerst Maleisie, ben heel benieuwd hoe dat is.
    xxxxxxxx

  • 10 December 2011 - 09:49

    Sjef.:

    Hi kanjer,
    Alles zal kom goed hé op naar nieuwe avonturen en ja wie weet een nieuwe beste vriend die je Maleisië zal laten zien, horen, voelen en proeven.
    Een nieuwe cultuur dus nieuwe belevenissen ben reuze benieuwd naar je volgende verslag van je nieuwe reisbestemming.

    Veel liefs ,
    Sjef.

  • 10 December 2011 - 17:47

    Diana:

    Fijn hè, zo'n reismaatje! En de volgende zal je ook zeker weer de weg wijzen naar heel veel mooie (en ook minder mooie) plekjes, leuke hotelletjes, lekker eten en echte nieuwe vrienden laten maken.
    Afscheid van Indonesië valt vast wel zwaar, maar er wacht nog zoveel op je om te gaan ontdekken! Op naar het volgende fantastische oord in Azië. Ik ben benieuwd!
    X, Diaan

  • 11 December 2011 - 20:08

    Wim :

    Hoi Arlet je nieuwe bestemming is nu Malesie ik ben benieuwd hoe het daar is. hoe het eten de cultuur is en wat je merkt van de kerst sfeer ik ben benieuwd naar je foto`s
    X Wim

  • 15 December 2011 - 12:12

    Anneke Horst:

    hoi arlette,, hoe lang ga je eigenlijk reizen? en welke landen ga je nog meer bezoeken? ik vind het erg leuk om te lezen je moet schijfster worden,ik zie dat je ook naar maleisie gaat ik ben benieuwd naar je belevenissen,esmay is nu ook op vakantie,een reis door het noorder eiland,in n.z nou arlette ik blijf je volgen en veel plezier gr.anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Arlette

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 20782

Voorgaande reizen:

09 November 2011 - 18 Maart 2012

Zuid-Oost Azië na mijn afstuderen

Landen bezocht: