Pingpong shows, pasta, pizza, etc. - Reisverslag uit Catania, Italië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu Pingpong shows, pasta, pizza, etc. - Reisverslag uit Catania, Italië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu

Pingpong shows, pasta, pizza, etc.

Door: arletje89

Blijf op de hoogte en volg Arlette

12 Maart 2012 | Italië, Catania

Aangezien ik een week in Bangkok was, heb ik het erg rustig aangedaan. Gewoon elke dag een paar tempels en winkeltjes bekijken, en vooral niet teveel tegelijk willen doen. Ik denk dat dit de enige manier is om Bangkok levend door te komen. Ik heb erg moeten lachen om de taxi chauffeurs en hun pingpong shows. Op een gegeven moment wil je gewoon zeggen: "Kerel, als ik heel graag een vrouw een pingpongbal uit haar vagina wil zien schieten, dan kom ik je wel opzoeken, OK?". Ik denk alleen niet dat hij het sarcasme eruit zou oppikken... In de laatste week dus eigenlijk vooral genoten van die dingen die je in Europa niet hebt: Heerlijk Thais eten, goedkope massages, en goedkope kleding.

Na een helse vlucht (in een notendop: 2 of 3 constant krijsende kinderen, een vol vliegtuig, een lay-over van 6 uur in the middle of nowhere, en de eerste uiterst onbeleefde Europeanen sinds een lange tijd (Italianen)) kwam ik dan eindelijk aan in Rome. Ik ben na het inchecken en douchen meteen gaan eten. Eindelijk weer eens heerlijke meloen met ham, 4 kazen pasta en tiramisu, en natuurlijk volle glazen wijn! In 3 dagen Rome heb ik geprobeerd zo veel mogelijk te zien, maar Rome heeft te veel bezienswaardigheden. Ik heb gelukkig wel kunnen doen wat ik wilde doen, en alles vooral weer lekker op een slakkengangetje.

Na Rome vertrok ik naar Napels en na Napels naar Bari. Vanaf Bari met de bus naar Sicilië. Over het algemeen heb ik in al deze steden (en eiland) hetzelfde gedaan, namelijk: eten, shoppen, eten, slenteren, eten, bezienswaardigheden bekijken, eten, musea bekijken en... volgens mij vergeet ik nog iets... Oh ja! Eten. Van pasta tot pizza tot panini's en prosciutto, en overal een lekker glaasje wijn bij, want ook dat had ik ondertussen al geruime tijd niet meer gehad! Het zal jullie niets verbazen dat toen ik vandaag tijdens het shoppen naar beneden keek ik een paar kilootjes zag zitten waarvan ik zeker weet dat die er voor vertrek nog niet zaten! Ik kan overigens ondertussen ook geen Romeins standbeeld meer zien...

Hoe dan ook, ik ben ondertussen wel een beetje klaar met reizen, en wel weer toe aan lekker in mijn eigen bedje wakker worden. Ik merk gewoon dat ik te heftig reageer op dingen die zo'n reactie niet verdienen (Erg irritant: die Italianen moeten echt een beetje Engels leren! Anders zijn ze goed de pineut als ze ooit ergens anders op vakantie gaan (Er kende er eentje het woord Hospital niet eens! Dat is verdorie Ospedal in het Italiaans!)). Ook is Europa gewoon erg duur, en dan vind ik het dus juist wel belangrijk dat ik overal optimaal van geniet. Gisteren heb ik dus besloten om na Parijs (ik vlieg er de 15e naar toe om een oude schoolvriendin op te zoeken die daar nu studeert: Jacquelientje!) lekker naar huis te gaan. Ik heb dus nu nog een paar dagen op Sicilië (morgen vertrek ik van Catania naar Palermo, en vanuit daar kan ik met een vliegtuigbusje naar Trapani, vanwaar ik vlieg), waarin ik nog heerlijk ga genieten van het zonnetje (ik ben niet voor niets naar het zuiden getrokken) en (je raad het nooit) het heerlijke eten. Daarna nog een paar dagen shoppen in Parijs (mijn geld is immers door het voortijdige vertrek nog niet op!), en dan lekker met de bus (ook erg handig voor het shoppen, mijn tas mag nu dus meer wegen dan 10 kg!) naar huis. Hoewel het plan dus was om mijn moeder op haar 50e verjaardagsfeestje (7 april) te verrassen met het allerleukste (en bescheiden) kadootje(: MIJ!), doe ik het toch weer anders. Vanaf volgende week ben ik dus weer te bezoeken in ons koude kikkerlandje!

  • 12 Maart 2012 - 18:11

    Mams:

    weer een leuk verslag met prachtige foto's. Aan de ene kant jammer dat je voortijdig je reis beeindigt, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik je weer in mijn armen kan sluiten. en je kunt altijd een ander leuk kadootje voor mijn verjaardag verzinnen, ook al wordt het nooit zo leuk als je eerste gedachte, nl jij.
    tot zondag lieverd

  • 12 Maart 2012 - 18:22

    Sjef:

    Hi Letje,
    Het thuisfront vind het fijn dat je weer bijna thuis bent en dus ook thuis bent als ze echt 50 wordt.
    Het is wel fijn dat je ondanks de ook wat mindere dingen een geweldige reis hebt gehad en omdat je wat geld over hebt misschien nog een reisje kunt inplannen.
    De foto's zijn echt prachtig en geven een goed beeld van alles wat je gezien hebt.
    geniet nog even in Parijs en dan tot snel ziens.
    XXX

  • 12 Maart 2012 - 19:27

    Wim:

    Hey Arlette blij dat je weer veilig in Nederland bent, jammer dat de verrasing nu weg is, ik wens jullie een fijne 50e verjaardig van Janny.
    XXX
    Wim

  • 12 Maart 2012 - 20:46

    Graciëlla:

    Volgens mij heb je al met al behoorlijk genoten van je reis (en Italiaans ijs) ;). Kan me voorstellen dat je de pasta's en dergelijke gemist hebt maar andersom moet je nu weer het Aziatische eten missen. Fijne terugreis via Parijs! xx

  • 12 Maart 2012 - 21:17

    Arlette:

    Ik heb zeker weten genoten van mijn reis, Gras, en dat maakt het dus misschien wel fijner om lekker naar huis te gaan:)

    Ik wil jullie allemaal bedanken dat jullie m gevolgd hebben al die tijd, en kom jullie snel opzoeken om nog meer te bespreken!

    Dikke kus, Letje

  • 12 Maart 2012 - 21:43

    Janneke (Maas):

    Hey Arlette,

    Zoals ik net al op FB zei: WAT een geweldige reis... Ik ben echt jaloers op al je mooie verhalen... Jeetje, echt geweldig!
    Nu je nog in Italië bent, geniet nog even van de Frittatta's, want die zijn in het zuiden het allerlekkerst!
    In Parijs moet je absoluut de maccarons eten en Jacqueline een dikke knuffel geven en als je je nog bedenkt en toch nog naar Londen wilt gaan, kan je me altijd contacten voor een gratis logeeradresje :)
    Geniet er dus nog maar even heeeel goed van en alvast ook heel veel plezier thuis, bij je mama en lekker in je eigen bedje!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Catania

Arlette

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 20766

Voorgaande reizen:

09 November 2011 - 18 Maart 2012

Zuid-Oost Azië na mijn afstuderen

Landen bezocht: