Slangen en scooters - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Arlette Horst - WaarBenJij.nu Slangen en scooters - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Arlette Horst - WaarBenJij.nu

Slangen en scooters

Door: arletje89

Blijf op de hoogte en volg Arlette

21 Januari 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Eenmaal in Hanoi aangekomen, ging ik met het shuttlebusje naar het centrum van de stad. in diezelfde bus zaten een hoop toeristen, waarvan ik er met eentje aan de praat raakte. Na een dagje door de stad slenteren (er was niet zoveel te doen, alles is hier dicht op maandag en vrijdag) met Edwin besloten we om samen de Halong Bay tour te doen van 2 dagen en 1 nacht. Hoewel het winter was in Noord Vietnam, en het dus behoorlijk koud was, was Halong Bay werkelijk waar prachtig, hoewel dit moeilijk te zien is op de mistige foto's. Na de 2e dag was ik wel erg blij om van Edwin af te zijn (erg vermoeiend), en zo ontmoette ik Will, die ook een irritante vent achter zich aan had, en samen probeerde we ze van ons af te schudden.

Die avond ontmoette Will en ik in de kroeg een fransman die de dag erna naar de Snake village ging. Hier zijn een paar snake farms van uit de tijd dat de locals nog slang aten. Hoewel de meeste restaurants tegenwoordig volgens mij alleen nog maar voor toeristen zijn, hebben wij het samen met een groep Australiërs super gezellig gehad. Niet alleen hebben we de middag met zijn allen in een verafgelegen, en daarom supergoedkoop kroegje doorgebracht. Ook hebben wij met zijn allen gekeken hoe de slang geslacht werd, en 2 van ons het nog kloppende hart aten (schijnbaar niet alleen een delicatesse, maar ook iets dat je meer viriel maakt). Erna werd voor ons allemaal 2 shotjes gemaakt, 1 met naast alcohol slangenbloed, de ander met naast alcohol het gal. Als je de foto's ziet begrijp je wel waarom ik dat niet kon drinken. Erna kwamen de slangen in verschillende bereidingen terug. Hoewel ik van plan was om alleen even een stukje te proeven, was het allemaal zo goed bereid dat we met zijn allen alles hebben opgegeten, van de springrolls tot de mini falafel-achtige balletjes, en van de gegrilde slang tot de gewokte slang. Alles was dus lekkerder dan gedacht.

Die avond zijn we met zijn allen nog wezen stappen, wat ontzettend gezellig was, maar wat ik de dag erna door de kater iets minder leuk vond. Die ochtend ben ik nog wat door Hanoi gewandeld, heb wat musea gezien, en het lichaam van Ho Chi Minh (wat, ondanks zijn wens om gecremeerd te worden, nog steeds opgebaard ligt in een Mausoleum). Rond een uur of 6 pakte Will en ik de nachtbus naar Hue. Daar eenmaal aangekomen hebben we de rest van de dag gebruikt om de Citadel te bekijken. De 2 dagen erna hadden we een scootertje gehuurd, en zijn we op de eerste dag wat rond gaan rijden op zoek naar wat tombes en pagoda's. De dag erna, samen met een Nederlands stel dat we de avond ervoor hadden, zijn we op zoek gegaan naar een strandje wat op zo'n half uur afstand zou liggen van Hue. We waren alleen verkeerd gereden, waardoor we er zo'n 4 uur hebben gedaan om bij het strand te komen. Door verkeerd te rijden hebben we alleen wel zo veel mooie stukken van het echte Vietnam gezien, dat geen van ons het erg vond. Ook was het strand, toen we er eindelijk aankwamen, niet echt de moeite waard, waardoor we alleen maar meer blij waren dat we verkeerd waren gereden.

Ik ben net met het vliegtuig aangekomen in Ho Chi Minh City, waar ik aan het wachten ben op mijn moeder, die over een uur of 2 aan hoort te komen. Samen gaan we dan de stad in, om Chinees nieuwjaar te vieren. Ook onderweg naar Saigon is Valentina, waarmee ik door Maleisië had gereisd. Hoewel ik zoiezo al blij ben om haar weer te zien (niet zo blij als ik ben om mijn moeder te zien, natuurlijk) heb ik ook nog eens het voordeel dat zij bepaalde dingen die ik nog wil doen (zoals Cambodja, en zuid Thailand) recent gezien heeft, en misschien nog een paar goede tips heeft! Verder kan ik nog maar 1 ding zeggen: chúc mng nm mi (ofwel: gelukkig nieuwjaar!)

  • 21 Januari 2012 - 10:45

    Graciëlla:

    Veel plezier met je moeder! Geniet er van! xx

  • 21 Januari 2012 - 16:10

    Sjef:

    Hi Arlette, weer een leuk verslag van je zo te lezen vermaak je je fantastisch daar ben ik blij mee.
    Het lijkt me een prachtig land hoewel ik me err weinig van voor kan stellen maar krijg door je verhalen wel een goede indruk.
    Fijn hé dat mama komt, knuffel haar niet fijn want je moet nog even met haar verder in Azië.
    Maak maar heel veel plezier en geniet van alle fijne dingen in Vietnam.
    XXX

  • 22 Januari 2012 - 19:41

    DIaan:

    Hello!
    Wat heb je toch ondertussen al enorm veel gezien! Ook erg leuk om steeds weer mensen van over de hele wereld tegen komt, waar je dan weer lekker een paar dagen mee op stap kan gaan.
    Veel plezier tijdens het Chinees nieuwjaar en daarna heerlijk genieten van het rondreizen met mama en Rianne.
    x,
    Diaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Arlette

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1825
Totaal aantal bezoekers 20760

Voorgaande reizen:

09 November 2011 - 18 Maart 2012

Zuid-Oost Azië na mijn afstuderen

Landen bezocht: