Eten, eten en nog eens eten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu Eten, eten en nog eens eten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu

Eten, eten en nog eens eten

Door: arletje89

Blijf op de hoogte en volg Arlette

01 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Rustig weekje gehad... Nadat de Duitser een dag lang heeft geklaagd dat hij het strand van Batu Ferringhi verschrikkelijk vond, en dat het net Disneyland was, en helemaal niet hoe het 25 jaar geleden was (wat dacht je dan, eihoofd), had hij een vlucht geregeld naar Sumatra (na nog meer geklaag over het feit dat er tegenwoordig geen ferry's meer gaan). Hoe dan ook, hem hoef gelukkig ik nooit meer te zien, wat Valentina en ik hebben gevierd met een cocktailavond.

Hoewel het weer niet super was, hebben we anderhalve dag lekker op het strand gelegen, waarna we zijn vertrokken naar Georgetown, de grote stad van Pulau Penang. Onderweg naar Chinatown kwamen we Steven en Dan, een Maleisiër en een Amerikaan tegen. Steven gaf Dan een 'food-tour' door Georgetown, dus toen we werden uitgenodigd om mee te gaan, konden we natuurlijk geen nee zeggen. Ik heb in de erop volgende dagen vaker het gevoel had dat ik op ontploffen stond dan ik in de rest van mijn leven heb gehad, maar het eten was vaak zo lekker, dat ik gewoon door moest eten.

Valentina ging op de 24e naar Thailand, om kerst en oud en nieuw te vieren op een rustig eilandje, en ik ging naar Kuala Lumpur. Omdat half Maleisië schijnbaar ergens anders naar toe trekt rond kerst, was het nog moeilijk om trein en buskaartjes te krijgen, maar het is toch gelukt. Met een hoop vertraging kwam ik op kerstavond om 8 uur aan in Kuala Lumpur. Mijn hotel (ik ben erg blij dat ik van tevoren geboekt had, want ik zag zat mensen om half 12 nog met grote rugzakken langslopen op zoek naar een hostel met plaats) is vlak bij Chinatown, dus er is genoeg goedkoop en lekker eten te vinden, al is het wel erg druk.

Na de kerst werd het gelukkig wat rustiger. Heb alles gezien wat ik wilde zien, de tempels, de pleinen en de torens en zelfs een dagje pretpark, en heb het vooral erg rustig aan gedaan. Dit niet alleen omdat ik ruim een week de tijd had om alles te zien, maar ook omdat ik best wel moe was, en mijn hotelkamer een zender had die de hele dag engelstalige films uitzendde, wat het dus erg makkelijk maakte om lekker 'thuis' te blijven. Ook heb ik gepland om in Thailand vanaf 2 januari een week vrijwilligerswerk te doen met olifanten, wat best wel zwaar schijnt te zijn, dus leek het me beter om goed uitgerust richting Thailand te gaan.

Gisteren heb ik het vuurwerk bekeken bij de Petronas towers, nadat ik het oude jaaar had afgesloten met (hoe kan het ook anders) een paar cocktails. Daar kwam ik nog wat mensen tegen die ook die kant op gingen, dus hebben we samen gelopen (hoewel het lopen naar de torens langer duurde dan het vuurwerk zelf). Ondertussen zit ik, met mijn kleinere tas (en ik ben al door de security check, dus hij telt nu echt als handbaggage) te wachten op het vliegtuig van Bangkok naar Chiang Mai. Eenmaal aangekomen in Chiang Mai ga ik naar een hotel, waar ik morgen wordt opgehaald door de mensen van het Elephant Nature Park. Met hen ga ik een week vrijwilligerswerk doen, niet alleen met olifanten, maar ook met de mensen van een lokale tribe. Vreemd genoeg hebben ze geen wifi in de rimboe, dus bij deze: Tot volgende week!

  • 01 Januari 2012 - 10:26

    Sjef En Mamma:

    BBelachelijk. Geen WiFi. Maar waarschijnlijk ook geen duitsers. Misschien wel tijgers en kannibalen. Ben benieuwd. Veel plezier met dumbo

  • 01 Januari 2012 - 14:04

    Sjef En Mamma:

    BBelachelijk. Geen WiFi. Maar waarschijnlijk ook geen duitsers. Misschien wel tijgers en kannibalen. Ben benieuwd. Veel plezier met dumbo

  • 01 Januari 2012 - 14:31

    Graciëlla:

    Als eerste, de beste wensen voor 2012, nog meer avonturen dan vorig jaar. Je start al goed met een weekje vrijwilligerswerk met olifanten, spannend, veel plezier! En fijn dat je kleinere tas bevalt, minder sjouwen is altijd prettig.

  • 01 Januari 2012 - 18:26

    Diana:

    Een heel gelukkig nieuwjaar! Nieuw jaar = dus bij jou ook direct weer een nieuw land! Nog even lekker bijkomen van de reis en dan vanaf morgen heel veel plezier en succes in het olifantenkamp.

    Groetjes,
    Diana

  • 02 Januari 2012 - 13:01

    Wim:

    Hoi Arlet als eerste, de beste wensen voor 2012. Een plezierig reis jaar gezondheid en veel geluk. Ik hoop veel foto`s te zien van de olifanten lijkt mij fantastisch om mee te maken.
    X Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Arlette

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 20759

Voorgaande reizen:

09 November 2011 - 18 Maart 2012

Zuid-Oost Azië na mijn afstuderen

Landen bezocht: