journey from hell - Reisverslag uit Cimaja, Indonesië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu journey from hell - Reisverslag uit Cimaja, Indonesië van Arlette Horst - WaarBenJij.nu

journey from hell

Door: arletje89

Blijf op de hoogte en volg Arlette

11 November 2011 | Indonesië, Cimaja

Na een ellenlange vlucht, en vervolgens een slecht geplande, urenlange, ongeventileerde busrit (waarin ook nog gerookt werd) ben ik gisteren rond een uur of 6 (en ja, ik kwam toch echt al om kwart over 8 aan op het vliegveld) aangekomen in Cimaja op Java, Indonesië. Aangezien ik niet heb kunnen slapen in het vliegtuig, heb ik de rest van de dag geslapen...

Aangezien mijn kamer vlakbij een surfersstrandje zit, dacht ik vanmorgen laat ik daar eens een stukje gaan zwemmen. De grote stenen bij en in het water maakte het nogal een uitdaging om het water in en uit te komen, en heb er wat kleine verwondingen aan overgehouden, toen een van mijn mede hostel/hotelgangers me erop wees dat het zwemstrand een stukje verderop zit... Lekker dan!
Hoe dan ook, ik zit nu even te eten bij een tentje iets verderop, wat gerund wordt door een nederlandse (lekker makkelijk) en ga de rest van de dag wel aan het zwembad liggen. Morgen en zondag ga ik dat andere strandje ontdekken, en daarna ga ik verder naar de Puncak Pass.

Hoewel ik toch echt niet de enige toeris ben in dit gebied, wordt ik constant aangestaard... Ik wordt er langzaamaan al een beetje gek van. Misschien straal ik uit dat ik de taal niet spreek (niet mijn schuld, het is ook onbegrijpelijk).

Hoe dan ook, ik schreef eigenlijk alleen even zodat jullie allemaal weten dat ik veilig ben aangekomen en in het zonnetje zit onder het genot van een vers papaya sapje (15000 Rph (ongeveer een euro;)). Hoewel mijn eerste ervaringen van Indonesië dus niet echt positief zijn, hoop ik dat het allemaal vanzelf wat makkelijker gaat...

  • 11 November 2011 - 10:36

    Yv:

    Yo letto!
    Wat super stoer dat je bent gaan reizen! Ik heb goede hoop dat het allemaal snel wat aangenamer wordt daar:)
    xx yv(onne Ruckstuhl)

  • 11 November 2011 - 12:02

    Rianne:

    Heej lieve zussie!!

    Je moet gewoon even wennen... Komt allemaal wel goed! En dat van dat strand had mij ook kunnen overkomen... ;-)... Gewoon lekker slapen, eten en genieten en met een week wil je nooit meer naar huis... Spreek je snel!!!

  • 11 November 2011 - 12:46

    Ruth:

    Hoi arlette

    Wel vervelend van die rotsen en ik begrijp van al die starende mensen. Moet je je niets van aantrekken. Gewoon je gang gaan en lekker lol hebben. Misschien zullen de andere plekjes best wel meevallen. Have fun girl!!!

  • 11 November 2011 - 16:54

    Mamma:

    hoi schat,
    het staren gaat wel wennen. Let op, ze willen vast ook nog met je op de foto. De koningin is er niets bij. En als je bent uitgerust valt het reizen hopelijk ook mee. Is het bij een papayasapje gebleven, of zijn de eerste cocktails al binnen?
    XX

  • 11 November 2011 - 18:15

    Sjef:

    Hallo Let,
    Het ligt eraan op welke manier en waarom ze naar je staren.
    Hopelijk kijken ze niet alle moois eraf.
    straks valt het je niet meer op.
    Al leuke mensen ontmoet in onze oude kolonie?
    Nou een hele fijne tijd en ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Hier begint het koud te worden dus je keus om te vertrekken was goed gekozen
    XXXX

  • 11 November 2011 - 18:42

    Diana:

    Hé Let,
    Eerst maar even lekker bijkomen van de reis. Dan ziet alles er heel anders uit. Lekker zonnen, zwemmen en op de foto met alle locals :-)

  • 14 November 2011 - 09:21

    Sjef.:

    Hoorde van Mamma van je zonnesteek, heel erg vervelend.
    Hoe gaat het nu?
    Je reis vandaag weer vervolgen hé, nou succes.
    Hoor of lees snel weer over je trip.
    X

  • 16 November 2011 - 09:49

    Carla Jens:

    Hoi Arlette.
    Een lange reis valt niet mee, en volgens mij zeker de eerste keer niet.Neem de tijd en de rust om te acclimatiseren en dan kan al gauw het genieten beginnen.
    Ik hoop veel van je te kunnen lezen en verheug me op de mooie dingen die je gaat meemaken en ook de minder leuke lees ik graag.
    Via je moeder hoor ik ook het een en ander.
    Meiske, ik vind het stoer dat je dit aangaat en het genieten komt er vast snel aan.
    Groetejes Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Cimaja

Arlette

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 20785

Voorgaande reizen:

09 November 2011 - 18 Maart 2012

Zuid-Oost Azië na mijn afstuderen

Landen bezocht: